Ορισμένα Χρήσιμα τεχνικά

Ροπή

Σε γενικές γραμμές, όσο μεγαλύτερη είναι η χωρητικότητα του κινητήρα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ροπή. Μια υψηλή ροπή επιτρέπει δυνατή μεγαλύτερη επιτάχυνση: η αίσθηση της ώθησης σας πιέζει πίσω στο κάθισμά σας. Επιπρόσθετα, μια υψηλή ροπή σας δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεται πολύ μεγαλύτερο βάρος, ο λόγος που το χρησιμοποιούν και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούνται συχνά για να ρυμουλκήσουν βαριά φοτρία ή άλλα οχήματα. Με κινητήρες ντίζελ, η ροπή επιτυγχάνεται σε χαμηλές στροφές (μεταξύ 1.300 και 2.400 σ.α.λ. ανάλογα με το όχημα, ενώ οι σύγχρονες μηχανές είναι πιο κοντά στα 1300 rpm). Η ισχύς που μεταδίδεται στους τροχούς είναι η μεγαλύτερη σε αυτό το σημείο. Μια υψηλή ροπή οδηγεί σε καλή επιτάχυνση και κράτημα (δεν χρειάζεται να ρίξει ταχύτητα).

Ο τύπος ροπή είναι μια δύναμη σε σχέση με την απόσταση. Θα μπορούσατε να συγκρίνετε τη ροπή με ένα αρσιβαρίστας: σηκώνει ένα τεράστιο βάρος μέχρι και στο ύψος του κεφαλιού του. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος που θα σηκώσει, τόση περισσότερη δύναμη έχει.

Ροπή = ΔΥΝΑΜΗ x ΑΠΟΣΤΑΣΗ

Εδώ, η δύναμη εκφράζεται σε κυβισμό και η απόσταση σε μέτρα. Καθώς η καμπύλη ροπής φθάνει στο μέγιστο στην κάτω περιοχή του στροφόμετρου, μειώνεται ταχύτατα, στο υψηλότερο σημείο του στροφόμετρου. 
Μια άλλη παράμετρος στην συνέχεια ναλαμβάνει την μετάδοση.

Ισχύς

Power είναι έργο που επιτυγχάνεται πάνω σε ορισμένη χρονική στιγμή. Ως εκ τούτου, εξαρτάται από τη ροπή, αλλά επίσης και από την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα. Όσο πιο γρήγορα γυρίζει ο κινητήρας, τόσο μεγαλύτερη είναι η δύναμη. Αυτό συνεχίζεται μέχρι ένα ορισμένο σημείο το οποίο, για τους κινητήρες ντίζελ, ξεκινά μεταξύ των 4000 και 4500 rpm. Η ισχύς του κινητήρα έχει επίδραση στην ταχύτητα του οχήματος. Μπορείτε να συγκρίνετε δύναμη χρησιμοποιώντας δύο αθλητές: Ο πρώτος σηκώνει 120 κιλά σε 1 λεπτό. Ο δεύτερος σηκώνει 120 κιλά σε 30 δευτερόλεπτα. Σε ένα λεπτό, ο δεύτερος αθλητής θα άρει 240 κιλά, έτσι επομένως, είναι ο πιο δυνατός.

Ισχύς = ροπή/χρόνο

Ισχύς = Δύναμη X Ταχύτητα

Η ισχύς εκφράζεται σε watt (W) ή ίππους (DIN). Η ροπή αυτή μετριέται από την ταχύτητα του κινητήρα και την ταχύτητα σε ακτίνια ανά δευτερόλεπτο. 1 HP DIN = 1 Watt x 1,36

Βαθμολογία Μηχανής

Ο κινητήρας είναι πιο ευχάριστο και ευέλικτο ανάμεσα στην περιοχή της μέγιστης ροπής και της μέγιστης ισχύος του. Έξω από αυτήν την περιοχή, ο κινητήρας διαθέτει απόδοση. Ως εκ τούτου, η καλύτερη περιοχή υπάρχει μεταξύ 1.500 και 4.000 rpm: εντός αυτού του εύρους, ο κινητήρας καταναλώνει λιγότερο. 

  • Με χαμηλές στροφές ο κινητήρας καταναλώνει πολύ λίγο, αλλά δεν μπορεί να παράσχει την απαιτούμενη προσπάθεια: να δονείται, καταγγέλλει, ακόμα και όταν πατάτε το πεντάλ γκαζιού μέχρι το μέταλλο, το στροφόμετρο βελόνα δεν αυξάνεται. Γενικά, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει αρκετή ροπή ή δύναμη. 
  • Όταν έχει πάνω­ευστροφία, ο κινητήρας καταναλώνει πολύ περισσότερο από ό, τι πραγματικά χρειάζεται, και φθείρεται πιο γρήγορα: θα πρέπει είτε να ανεβάσουμε ταχύτητα ή να επιβραδύνει (σε γενικές γραμμές, πάνω από 3.500 σ.α.λ. στην 5η, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τρέχουν σε πάνω από 140 χιλιόμετρα / hr). Το 3500 ­ 4.000 σ.α.λ. περιοχή θα πρέπει να θεωρείται ως μια περιοχή εφεδρείας ντίζελ (για προσπέρασμα, για παράδειγμα).

Ένας βενζινοκινητήρας δίνει μια πιο γραμμική δύναμη στις 5500 rpm, δίνοντας 1000 στροφές ανά λεπτό πάνω από το πετρέλαιο. Κάτω από τις 2000 σ.α.λ. η ροπή δεν δείχνει πραγματικά κανένα ενδιαφέρον, σε αντίθεση με τον πετρελαιοκινητήρα που επιτρέπει την καλύτερη επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές ...